سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 3:10 بعد از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1658
نویسنده پیام
alireza آفلاین


ارسال‌ها : 5
عضویت: 17 /7 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 15
شناسه یاهو: alirezazafari20@yahoo.com

تشکر شده : 1
بازی pes 2013
به تازگی همانند روال هر ساله شرکت Konami بازی ورزشی خود یعنی pes رو عرضه کرد.
با توجه به اینکه سال پیش این سری بازی از رقیب دیرینه اش یعنی fifa شکست بدی از لحاظ تجاری در بازار های جهانی خورد konami تلاش بسیاری داشت که این سری بازی را احیا کند.
در ادامه ی مقاله سعی در بررسی این خواهیم داشت که تا چه حد شرکت konami در این زمینه موفق بوده است.




گرافیک



وقتی درباره ی گرافیک یک بازی شبیه سازی شده سخن میگوییم باید گرافیک بازی را نسبت به محیط واقعی ارزیابی کنیم.گرافیک این بازی نسبت به نسخه ی قبل پیشرفت چشمگیری نداشته و حتی میتوان گفت که پیشرفتی هم نداشته است ولی این دلیل نمیشود که گرافیک بازی مناسب نباشد یا بد باشد.گرافیک بازی تغییرات جزیی ای داشته است که در طول بازی بسیار به چشم می ایند. برای مثال نحوه ی پاس دادن بازیکنان به همدیگر که در نسخه های قبلی بسیار مصنوعی بود اما در این نسخه بسیار طبیعی از کار در امده است. یکی از فاکتور هایی که سری بازی های fifa نسبت به pes برتری داشتند فیزیک بازی بود.این برتری در این نسخه کمتر شده است. بازی در زمینه ی فیزیک پیشرفت هایی داشته است و کل تلاش سازندگان در این بخش بر حرکت بازیکنان و برخورد ان ها با یکدیگر و دیگر مسایلی است که بازیکن ها در زمین ایجاد میکنند ولی محیط بازی تغییر چندانی نسبت به نسخه ی قبلی نداشته است و از جمله تغییرات اندک بازی در این زمینه میتوان به طراحی تماشاچیام اشاره کرد که بسیار خوب از کار درامده است و انیمیشن های بسیار خوب و روانی رو دارا هستند.















گیم پلی



مهم ترین دلیلی گه سری بازی هایfifaرا ازpesمتمایز میکند همین بخش است.گیم پلی بازی کمترین تغییر ممکن را نسبت به نسخه ی قبلی داشته است .همان سیستم دفاع کهنه که از زمان کنسولps1 و فوتبال 99همه امان تجربه کرده ایم.وقتی که بازی را اغاز میکنید پس از انتخاب سطح بازی و دیگرOptionهای معمول بازی شما را در صورت تمایل به بخشTrainingهدایت میکند و این قسمت پر است از اموزش های مختلف که در طول بازی به درد شما خواهند خورد.اگر بخواهم گیم پلیFifa 12 را باpes 13 مقایسه کنم میتوانم به نسبت تانک به مینی بوس اشاره کنم.چیزی که این دو بازی میخواهند متفاوت است . هر دو شبیه سازی هستند اما فیفا سعی در ایجاد گیم پلی ای کاملا مطابق با یک بازی فوتبال وافعی دارد و از این ترسی ندارد که مخاطبش نتواند از همه یoptionها به خوبی استفاده کند.اما سری بازیpesسعی در این دارند که مخاطب را با ایجاد گیم پلی ای نسبتا ساده سرگرم کنند به نحوی که مخاطب چه حرفه ای باشد چه اماتور بتواند از همه یoptionها (که بسیار محدود هستند) استفاده کند.لیگ برزیل نیز به بازی اضافه شده است اما هنوز هم تعداد تیم ها و لیگ هایlicenceشده ی این بازی در برابرfifaبسیار ناچیز است.در کل گیم پلی بازی تغییرات بسیار جزیی ای نسبت به نسخه ی قبلی داراست.











امکانات



- PES FC بخشی برای کنترل گیم پلی بازی در سطحی جدید
- بازیکنان هم اکنون آزادی کاملی برای دریبل و پاس به انتخاب خود دارند
- داینامیک اولین تماس به هواداران امکان جا به جایی توپ برای طراحی حملات روان را می دهد
- دفاع عکس العملی در این بازی توسعه یافته، زمان بندی و گزینه هایی برای هل دادن بازیکنان نیز وجود دارد
- مشخصات فیزیکی و مهارت های بهترین فوتبالیست های دنیا کاملا در این بازی بازآفرینی شده است
- جشن بعد از گل، عمس العکل ها و انیمیشن های دروازه باز نیز کاملا از دنیای واقعی الهام گرفته شده اند
- هوش مصنوعی فوق العاده که سال ها و سال ها روی آن کار شده است. هوش مصنوعی ProActive بدین معنی است که تصمیم بازیکن و تیم و نوع حرکت حتی در آینده نیز برنامه ریزی شده اند
- تعادل بین حمله و دفاع و سرعت مناسب برای کنترل و افزایش واقع گرایی بازی از دیگر ویژگی های بازی است
- تیم PES روی حرکات واقع گرایانه دروازه بان ها بسیار کار کرده است و منطق حرکات وی را افزایش داده و در عین حالت انیمیشن ها و کیفیت عکس العمل ها نیز بهبود یافته اند.

خلاصه

نسخه نهایی بازی Pro Evolution Soccer 2013 با قابلیت ها و ویژگی های جدید پس از مدت ها انظار منتشر شد. اینبار Pro Evolution Soccer 2013 با داشتن سطح حرفه ای و خاصی در کنترل استایل های فردی بهترین بازیکنان دنیا می تواند رقیبان خود را کنار بزند. با توجه به نظر هواداران، PES2013 آزادی کاملی در اجرای هر نوع فوتبالی را دارد. برای کسانی که اوین بار است که بازی می کنند شامل قسمت هایی برای یادگیری کنترل شوت و اولین بازی می باشد. PES2013 که به تصدیق کریستیانو رونالدو در آمده است باز هم مرزها را شکسته است و هوش بالای بازیکنان در همکاری تیمی را برای بازیکنان حرفه ای به نمایش می گذارد. نتیجه چیزیست که می واند بازسازی فوتبال مدرن امروز باشد.

دوشنبه 17 مهر 1391 - 14:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از alireza به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hamidreza &
special آفلاین



ارسال‌ها : 1
عضویت: 11 /7 /1391
شناسه یاهو: flahatkaramirhossein@yahoo.com


پاسخ : 1 RE بازی pes 2013
in ke matlab mane

دوشنبه 17 مهر 1391 - 18:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
fani آفلاین



ارسال‌ها : 1
عضویت: 26 /12 /1391
محل زندگی: tabriz


پاسخ : 2 RE بازی pes 2013

شنبه 01 تیر 1392 - 20:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :